Szukasz sposobu na utratę zbędnych kilogramów? Poznaj nasze porady!

0
234

Wbrew wielu poradom i trickom, które możemy znaleźć w Internecie, żeby schudnąć wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Racjonalne podejście i przede wszystkim długofalowe zmiany, dadzą nam najlepsze efekty i pozwolą na ich utrzymanie.

Postaw na sprawdzone metody na zdrowe odżywianie

Zamiast szukać kolejnej diety-głodówki albo eliminowania całych grup żywieniowych, wybierzmy racjonalne i sprawdzone zasady zdrowego odżywiania. Kluczem do schudnięcia jest stworzenie deficytu kalorycznego. Jeżeli nasze ciało spala w ciągu dnia np. 2000 kalorii, powinniśmy wybrać dietę o mniejszej kaloryczności. Jest to podstawowa zasada każdego odchudzania. Kalorie powinniśmy podzielić na 5 niewielkich posiłków w ciągu dnia. Najwięcej kalorii powinniśmy umieścić w śniadaniu, żeby dostarczyć sobie energii oraz pobudzić metabolizm. Kolacja z kolei powinna być lekka i mało kaloryczna.

Po kaloryczności najważniejszym czynnikiem jest skład naszej diety. Oczywiście w większości powinna się składać z warzyw i owoców. Powinniśmy wykorzystywać je w każdym posiłku i jak najczęściej spożywać je na świeżo. Pamiętaj, że liczy się nie tylko sałatka albo zdrowy koktajl. Jeżeli do kanapki dodasz sałatę, pomidora albo paprykę i posypiesz ją kiełkami, to również spożyłeś jedną porcję warzyw. Uzupełnieniem diety powinny być nabiał, mięso, produkty pełnoziarniste i orzechy. Tak skomponowana dieta gwarantuje nam zdrowe odżywianie i prawidłową wagę.

Naucz się jak odpowiednio komponować posiłki

Wspomnieliśmy już o dodawaniu świeżych produktów do każdego posiłku. Podczas komponowania swoich dań musimy też jednak pamiętać o odpowiedniej ilości węglowodanów, białka i tłuszczu. Posiłek składający się z samych owoców albo warzyw sprawi, że w ciągu pół godziny będziemy gotowi na przekąskę, co może skutkować spożywaniem zbyt dużej ilości kalorii. Do dań z warzyw dodajmy sery, oliwę, kasze i chude mięsa. Do koktajlu owocowego dodaj kefir, siemie lniane albo nasiona chia. Odpowiednio skomponowane dania pozwolą na lepsze przyswajanie witamin i składników odżywczych oraz nasycą nas na dłużej.

Nie zapomnij o aktywności ruchowej i odpowiednim nawodnieniu

Jedzenie to nie wszystko. Dla utraty zbędnych kilogramów, ale też naszego zdrowia, niezbędny jest ruch. Niekoniecznie musi to być chodzenie na siłownię albo bieganie. Jeżeli wolisz inne formy aktywności, pamiętaj że liczy się każda forma ruchu. Niezależnie od tego czy jest to spacer po lesie, czy zajęcia salsy, każda czynność, która podnosi Ci tętno i sprawia radość, będzie miała pozytywny wpływ na Twoje ciało. Podczas ćwiczeń i w ciągu całego dnia pamiętaj o nawodnieniu o czym wspomina https://cattering.bydgoszcz.pl/. Może to być woda, herbaty ziołowe zimą lub zdrowe soki domowej roboty. 

Dobierz dietę oraz formę aktywności do swoich upodobań. Tylko wtedy będą to długofalowe zmiany, które zagwarantują dłuższe efekty, a nie krótkofalowe zmiany. Taka dieta nie tylko pozbawi Cię kilogramów, ale też zmieni Twoje samopoczucie, zdrowie i nastawienie do życia.

Leave a reply