Proste i zdrowe nawyki żywieniowe

0
199

Standardy przyjęte przez współczesne społeczeństwo sprzyjają niestety zaniedbywaniu się na wielu różnych polach. Jako ludzie skupieni przede wszystkim na karierze i obowiązkach domowych, niejednokrotnie po prostu nie mamy czasu na zadbanie o samych siebie i z tego powodu mamy tendencję do lekceważenia potrzeb swojego organizmu lub po prostu odkładania ich na później. Z całą pewnością mamy świadomość tego, że nie jest to najrozsądniejsza decyzja na świecie, ale pobudki do stawiania swojego zdrowia na szali są zazwyczaj szlachetne i nie warto się za to obwiniać.

Faktem jest natomiast, że nasz organizm potrafi wiele znieść, ale kiedy już upomni się o swoje, wszelkie zaniedbania zemszczą się na nas w sposób dosyć gwałtowny i bezwzględny. Zdrowie zaniedbujemy na wielu polach, lekceważąc na przykład potrzebę regeneracji i pijąc hektolitry kawy. Jedną z czołowych sfer, które są zaniedbywane przez większość zapracowanych ludzi, bezwzględnie jest jednak dieta i to jej warto się przyjrzeć, ponieważ optymalizacja swoich nawyków żywieniowych i uczynienie ich nieco bardziej zdrowymi nie jest szczególnie wymagającym zadaniem. Wymaga ono od nas jedynie niezbędnego minimum inicjatywy.

Ludzie nieprzywiązujący wielkiej uwagi do swojej diety są niechętni do wprowadzania wszelkiego rodzaju zmian, ponieważ kojarzą im się one przede wszystkim z wyjątkowo niekomfortowymi ograniczeniami, zakazami i restrykcjami. Podstawa zdrowych nawyków żywieniowych leży jednak zupełnie gdzie indziej. Po pierwsze, istotnym jest regularne dostarczanie sobie energii do działania – zamiast pośpiesznych posiłków spożywanych wtedy, kiedy dosłownie umieramy już z głodu i nie możemy się na niczym skupić, o wiele lepiej jest rozłożyć sobie dzienną dietę na pięć posiłków spożywanych co trzy godziny. W ten sposób będziemy dostarczać organizmowi energię i niejako zoptymalizujemy jego pracę, a także staniemy się bardziej produktywni i efektywni.

Po drugie, jeśli nie chcemy zrezygnować z niezdrowych przekąsek – a wcale nie jesteśmy do tego zobligowani, bo przecież wszystko jest dla ludzi – warto pokusić się o wprowadzenie ograniczeń. Najlepiej jest obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne za pomocą jednego z dostępnych w sieci kalkulatorów, a następnie po prostu dbać o to, by łączna ilość spożywanych kalorii nie przekraczała naszego zapotrzebowania, co poskutkuje brakiem dojmującego poczucia ociężałości, a także tym, że zbędne kilogramy będą z nas uciekać jeden po drugim.

Jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju restrykcje dla osób nieco bardziej gorliwych, na pewno warto jest ograniczyć wszelkiego rodzaju przekąski zawierające przesadzoną ilość soli i napoje z horrendalną ilością cukru – mowa tutaj przede wszystkim odpowiednio o chipsach oraz coli. Jeden taki zestaw tygodniowo to już całkiem w porządku – a kiedy spożyjemy go sobie raz na trzy-cztery tygodnie, zupełnie nie odbije się to na naszym zdrowiu i sylwetce. Warto również wyrobić sobie nawyk dorzucania warzyw do wszelkich posiłków, jakie spożywamy w ciągu dnia, a także zaopatrzyć się w owoce i jeść je, gdy przyjdzie nam ochota na przekąskę.

Nie umiesz rozpocząć dnia bez kawy?

Czy wiesz, że w przypadku kawy wszystko zaczyna się od ziaren? Jak są zbierane i co wpływa na ich jakość? Dlaczego jedne rodzaje kaw są lepsze, a inne gorsze? Czym różni się kawa świeżo palona od takiej, która godzinami leży w ekspresie? I jak powstają szczególne kawy wypalane metodą rzemieślniczą, z dala od wielkich koncernów i przemysłowego charakteru pracy? Odwiedź niezwykły blog o kawie, który wprowadzi Cię w świat smaków, aromatów i właściwości zdrowotnych tego szlachetnego trunku, o których nie miałeś pojęcia!

Leave a reply